www.beermaze.se ägs och sköts av beermaze.se ApS - Jyllingevej 59, 1., DK-2720 Vanløse, telefon 47 47 47 24, e-postadress info@beermaze.se i Danmark.
Avtalen sluts i enlighet med dansk lag.
Ångerrätten gäller bara konsumenter som som handlar via www.beermaze.se.
Betalning och leverans
Vi accepterar betalning med Apple Pay, Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, Visa, Visa debet.
Priserna anges i DKK. Du väljer leveranssätt i slutet av betalprocessen. En betalningsavgift kan tillämpas, beroende på valt betalsätt.
Vi levererar vanligen din öl inom 3 dagar från köptillfället.
Vi levererar vanligen dina öl i våra egna specialdesignade lådor för ändamålet och skickar direkt med PostNord.
Du kan också välja att hämta ut från ett postombud i din närhet.
Vi levererar till hela Danmark, Sverige, Tyskland, Nederländerna, Frankrike, Luxemburg och Belgien.
Prenumerationsvillkor
Som en prenumeration hos beermaze.se får du möjligheten att få hantverksöl levererad till dörren varje månad i olika mängd efter önskemål. När du är medlem kan du köpa alla hantverksöl från deras innehållsboxar i vår nätbutik till inköpspris. Antingen 279 SEK (4 hantverksöl inklusive frakt), 379 SEK (6 hantverksöl inklusive frakt) eller 479 SEK (10 exklusiva hantverksöl inklusive frakt och snacks)
Allmänt
Prenumerationsvillkoren nedan gäller alla prenumerationer som köpts från Beermaze. När du köper en prenumeration eller andra varor/tjänster godkänner du även våra allmänna villkor.
Betalning och förnyelse
Betalning för prenumerationsbeställningar dras samtidigt som du köper din prenumeration, eftersom du, efter att du betalt för prenumerationen, har direkt tillgång till våra medlemspriser som en månatlig prenumeration och därmed gör bruk av din prenumeration. Alla prenumerationer förnyas automatiskt varje månad från och med dagen du köper din prenumeration, såvida inget annat anges.
ÆÄndringar av prenumeration eller masterdata
Som prenumerationskund kan du ändra eller säga upp din prenumeration genom att logga in på din profil på Beermaze.se.
Ångerrätt för prenumeration
När du köper en prenumeration har du 14 dagars ångerrätt. Men om du har använt din prenumeration (till exempel loggat in eller köpt öl eller fått en månatlig öllåda) kan du inte få någon återbetalning, då du har tagit prenumerationen i bruk och använt tjänsten.
Uppsägning
Prenumerationerna är alltid betalda i förväg och löper tills de sägs upp. Du kan säga upp en prenumeration genom att logga in på din profil på beermaze.se - eller kontakta oss via e-post eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att säga upp en prenumeration när som helst.
Ändringar och reservationer
Vi reserverar oss för prisändringar, avgifter, slutsålda varor och ändringar av prenumerationsvillkoren beroende på inflation, förändringar av externa kostnader, ändrade kostnader för enhetsproduktion, ändringar av produkt och innehåll och förändrad lagstiftning. Om priset för din prenumeration ändras meddelas du i god tid och ges möjligheten att säga upp prenumerationen innan ändringarna träder i kraft.
Ångerrätt
Du har rätt att säga upp ett avtal utan orsak inom 14 dagar
Ångerperioden går ut 14 dagar efter dagen som du eller en annan person som du har valt (men inte fraktfirman) fysiskt tar emot varorna.
Om du har beställt flera varor i samma beställning och vi inte kan leverera varorna på samma gång börjar ångerperioden när du eller en annan person som du har valt (men inte fraktfirman) fysiskt tar emot den sista varan.
Om förfallodagen infaller på en allmän helgdag, lördag, nationaldagen, julafton eller nyårsafton flyttas förfallodagen till nästkommande vardag.
Du kan skicka ett mejl som förklarar att du ångrar ditt köp till info@beermaze.se.
Ångerperioden har hållits om du skickar ditt meddelande om att du ångrar köpet innan ångerperiodens utgång.
Retur av varan och returkostnader
Om du ångrar ditt köp av en vara måste du skicka eller leverera varan till Jyllingevej 59, 1., DK-2720 Vanløse utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du meddelat oss om att du vill ångra köpet. Förfallodagen hålls om du returnerar varorna innan de 14 dagarna har gått.
Varor får inte skickas på mottagarens bekostnad eller utan frakt.
Du måste själv betala för varureturen.
Återbetalning vid retur
Vid retur återbetalar vi alla betalningar vi har tagit emot från dig, inklusive eventuella fraktkostnader. Vi återbetalar beloppet utan onödigt dröjsmål och allra senast 14 dagar från dagen då vi mottog ditt returmeddelande. Vi kan dock behålla återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna eller tills du har skickat dokumentation på att varorna har returnerats.
Vi utför återbetalningen via samma betalsätt som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har gått med på något annat. Du åläggs hur som helst inga avgifter till följd av återbetalningen.
Test av produkt och förpackning
Du är bara ansvarig för eventuell värdeminskning hos varorna som beror på att varorna hanterats utöver vad som är nödvändigt för att avgöra deras art, egenskaper och funktionssätt.
Du får normalt undersöka varan på samma sätt som du kan och måste i en affär, men du får inte använda den. Om du har använt den på ett icke tillåtet sätt och vi inte kan sälja den igen, eller inte kan sälja den igen till fullt pris, måste du räkna med att vi drar av värdeminskningen från beloppet som du ska få tillbaka. Om varan inte längre har något kommersiellt värde återbetalar vi inte köpeskillingen.
Du måste returnera varan i originalförpackningen.
Du bör också se till att varan är säkert inslagen när du returnerar den. Du bär själv ansvaret för paketet/varorna tills vi får dem. Spara därför såväl postkvitto som spårningsnummer.
Klagomål - Om något är fel på produkten
HOm du köper en vara som har något tillkortakommande - t.ex. ett material- eller tillverkningsfel - gäller försäljningslagen. Du har 24 månaders reklamationsrätt, förutsatt att du reklamerar inom en rimlig tid (inom 2 månader från det att du upptäcker felet eller tillkortakommandet).
Om reklamationen är berättigad och felet inte kan åtgärdas utan att returnera varan återbetalar vi dina rimliga fraktkostnader.
Kom ihåg att varan alltid måste skickas ordentligt förpackad och få ett fraktkvitto. Spara postkvittot, inklusive information om fraktkostnader och spårningsnummer.
Integritetspolicy
Vi förstår och respekterar vikten av integritet på internet. Vi lämnar inte ut kund/användaruppgifter till tredje part såvida det inte krävs för att genomföra en transaktion. Vi säljer inte ditt namn, din adress, e-postadress, kreditkorts- eller personuppgifter till någon tredje part utan att du först har godkänt det. .
Klagomål
Om du mot förmodan har haft en upplevelse eller något annat som du vill klaga på rekommenderar vi att du skriver till oss så att vi kan hitta en lösning tillsammans.
Du når oss via e-post: info@beermaze.se.
Klagomål om produkt eller tjänst som köpts från oss kan skickas till Centret för klagomålshantering, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Europeiska kommissionens nätportal för klagomål kan också användas när du skickar in ett klagomål. Den är särskilt relevant för kunder som bor i ett annat EU-land. Klagomål kan skickas in här - https://ec.europa.eu/odr. När du skickar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress: info@beermaze.se.